Internauta sam wybiera formę rozliczenia
W interpretacjach urzędów skarbowych znajdziemy trzy różne odpowiedzi. Wydaje się, że najwłaściwsza brzmi: to przychody z dzierżawy, a podatnik sam wybiera, czy opodatkować je na zasadach ogólnych, czy ryczałtem.
Z reguły wygląda to tak. Miłośnik Internetu zakłada własną stronę, zamieszcza na niej rodzinne zdjęcia, filmy z wyczynów sportowych i przemyślenia co do otaczającej rzeczywistości. Gdy strona robi się popularna, wstawia na niej reklamy i odsyłacze do innych komercyjnych serwisów. Zarabia na tym, powinien więc zapłacić podatek. Ale jaki -czy jest przedsiębiorcą i musi rozliczać przychody z działalności?
Tak uważa Urząd Skarbowy w Ciechanowie (interpretacja z 14 grudnia 2006 r., US / 3-PDP /4150-5/06) . O rozliczenie pytał internauta, który podpisał umowę z firmą Google i zamieszczał jej reklamy na swojej stronie. Jego wynagrodzenie zależało od ilości kliknięć w banner reklamowy.
Jak je opodatkować? Urząd nie miał wątpliwości: "przychody osiągane z tytułu udostępniania firmie Google powierzchni reklamowej na własnej stronie internetowej należy zakwalifikować do źródła przychodu określonego w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta