Ciasno, coraz ciaśniej
Polski rynek prasowy
Ciasno, coraz ciaśniej
Czy powodem jest brak miejsca na rynku, ekspansja mediów elektronicz -nych, bariera popytu czy może konserwatyzm czytelników, czy wszystko razem, fakt pozostanie faktem -- nowe gazety "z ambicjami" padają. "Nowy Świat", "Obserwator Codzienny", ostatnio "Nowa Gazeta" i "Życie Codzienne" to przykłady, które nie zachęcają do podejmowania nowych przedsięwzięć prasowych.
-- Gdybym miał pieniądze, to na pewno nie inwestowałbym ich w gazetę -- mówi doktor Sylwester Dziki z Ośrodka Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Po chwili dodaje jednak, że być może zaryzykowałby z tanim, bulwarowym dziennikiem w rodzaju niemieckiego "Bilda". A więc mimo wszystko chęć wydawania gazety zwycięża.
Na dobrą gazetę zawsze jest rynek
-- uważa Krzysztof Czabański, redaktor naczelny "Expressu W ieczornego". Jego zdaniem miejsca na rynku np. dzienników warszawskich jest niewiele, najwyżej dla 5 -- 6 tytułów. Stąd konieczność zaoferowania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta