Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Idzie dwa razy szybciej

31 stycznia 1996 | Ekonomia | DE

Kontyngent samochodowy '96

Idzie dwa razy szybciej

-- Tempo rozdysponowania kontyngentu bezcłowego na import samochodów jest obecnie dwukrotnie większe niż w ub. r. -- powiedział nam rzecznik Ministerstwa Współpracy Gospodarczej z Zagranicą, Zbigniew Ostrowski. Jeśli się ono utrzyma na nie zmienionym poziomie, ministerstwo przestanie wydawać pozwolenia na import bezcłowy w połowie marca.

Do 29 bm. MWGzZ wydało 17 164 pozwolenia na bezcłowy import samochodów osobowych (i 130 na import ciężarówek) . O tej samej porze w ub. r. wydano zaledwie 8 tys. tego typu pozwoleń. Na razie najwięcej pozwoleń pobrał FIAT (8 transz po maksymalnie 400 aut) , Renault i Opel po 5 oraz Volkswagen i Ford (po 4) . Do tej pory do MWGzZ nie zgłosili się natomiast przedstawiciele Jaguara.

Tegoroczny kontyngent obejmuje 37 tys. samochodów osobowych i 140 ciężarówek wyprodukowanych w Unii Europejskiej. Co roku jego wielkość jest powiększana o 1750 aut i 10 ciężarówek. Równocześnie obniżane jest cło aż do jego całkowitej likwidacji: do 1997 r. będzie ono wynosić 25 proc. , w 1998 r. -- 20 proc. , w 1999 r. -- 15 proc. , w 2000 r. -- 10 proc. , a w 2001 r. -- 5 proc.

Pozwolenia na import samochodów z kontyngentu są wydawane jedynie tym firmom, które zostały uznane przez producentów w zachodniej Europie za...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 661

Spis treści
Zamów abonament