Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bank u klienta

29 lutego 1996 | Ekonomia | AM

Home banking coraz popularniejszy

Bank u klienta

W krajach Europy Zachodniej już od dawna klienci banków mogą bez wychodzenia z biura lub domu dokonać wielu operacji finansowych czy sprawdzić stan swojego konta. Podobne systemy home banking wykorzystywane są także przez coraz większą liczbę banków również u nas. Na razie system ten oferowany jest wyłącznie jako usługa dla dużych firm. Chcąc zainstalować u siebie jeden z systemów bankowych muszą one posiadać średniej klasy komputer PC, modem oraz linię telefoniczną. Liczba klientów korzystających z tych usług poszczególnych banków waha się od kilkudziesięciu do kilkuset (najwięcej w BRE) .

Zalety i możliwości

Dla banków podstawową zaletą home banking jest ograniczenie potrzeby budowania nowych placówek. Wyspecjalizowane systemy komputerowe nie wymagają zatrudniania tak dużej liczby pracowników prowadzących obsługę klientów. Pozwala to na zaoszczędzenie wydatków na tworzenie sieci placówek ina płacach dla pracowników.

Dla firm korzystających z home banking systemy elektronicznego porozumiewania z bankiem nazywane inaczej electronic banking (bankowość elektroniczna) umożliwiają swoim użytkownikom bez wychodzenia z biura m. in. na prowadzenie operacji bankowych, stały wgląd do rachunku firmy, szybkie i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 687

Spis treści
Zamów abonament