Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klientowi należy się pełne odszkodowanie

21 grudnia 2010 | Prawo | Robert Horbaczewski

Umowa ubezpieczeniowa musi być jednoznaczna i zrozumiała. W przeciwnym razie należy ją interpretować na korzyść tego kto wykupił polisę

Mieszkanka Lublina Jolanta O. kupiła notebooka. Jednocześnie zawarła na dwa lata umowę ubezpieczenia sprzętu na wypadek uszkodzenia, kradzieży z włamaniem lub rabunku. Umowa opiewała na 2999 zł, bo tyle kosztował notebook.

Po zakupie sprzęt uległ uszkodzeniu. Ubezpieczyciel szkodę wycenił na 879 zł i zakwalifikował notebooka do naprawy. Powołując się na § 14 pkt 2 ogólnych warunków ubezpieczenia (OWU), zażądał od Jolanty O. wkładu własnego równego 25 proc. wartości zakupu, czyli...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8808

Spis treści
Zamów abonament