Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Spalamy się w emocjach i gardzimy sobą

06 maja 2011 | Kultura | Jacek Cieślak
Michał Czachor zagrał w spektaklu „Mickiewicz. Dziady. Performance” Gustawa/Konrada (fot. Magda Hueckel/Teatr Polski w Bydgoszczy)
źródło: Archiwum
Michał Czachor zagrał w spektaklu „Mickiewicz. Dziady. Performance” Gustawa/Konrada (fot. Magda Hueckel/Teatr Polski w Bydgoszczy)

„Mickiewicz. Dziady. Performance” Pawła Zawodzińskiego pokazuje Polskę jako państwo wirtualne

Najważniejszym rekwizytem spektaklu w bydgoskim Teatrze Polskim są metalowe barierki, takie jakie dzieliły demonstrantów przed Pałacem Prezydenckim po katastrofie smoleńskiej.

W „Dziadach" stanowią mur graniczny między – już nawet nie skłóconymi, tylko niemającymi kontaktu ze sobą – grupami społecznymi. Reżyser wybrał rolę surowego obserwatora. Siadł okrakiem na barykadzie polsko-polskiej wojny i pokazuje, co się dzieje po obu stronach.

W spektaklu jedną stronę zajmuje namiotowe biedamiasteczko. Jego sfrustrowani mieszkańcy wegetują i szukają nadziei w religijno-narodowych mitach. To oni biorą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8920

Spis treści

Moje Podróże

Zamów abonament