Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rynek reklamy będzie dalej rósł

10 maja 2011 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
autor zdjęcia: Magda Starowieyska
źródło: Fotorzepa

W Polsce nie ma kryzysu – uważa Christof Schmid, szef niemieckiej agencji mediowej MediaPlus

Rz: Mamy jeszcze w reklamie kryzys?

Christof Schmid: Kryzys różnie przebiegał w różnych krajach. W Niemczech np. w ogóle nie ma mowy o kryzysie: gospodarka rośnie i reklama też. Rozmawiałem wczoraj z jedną z osób z agencji w Grecji, gdzie gospodarka się kurczy, a na rynku widać wiele negatywnych oznak kryzysu, firmy np. nie ufają odraczanym zapłatom i wymagają zapłat z góry. Tak samo jest w Portugalii. Ale nie w Niemczech. Wydaje mi się, że – podobnie jak w Polsce – nie ma tam kryzysu.

Skoro nie ma kryzysu, to co jest nie tak z rynkiem prasowym, który ciągle słabnie?

Globalnie tak to wygląda, to prawda. Myślę, że głównym powodem tego trendu jest to, że młodzi ludzie szukają informacji w Internecie.

W Niemczech korzystają już coraz częściej z iPadów i komórek, by czytać i komentować newsy w sieci, więc gazety drukowane mają pewne kłopoty. Mogą jednak sprzedawać swoje treści w wersji cyfrowej i w ten sposób w dłuższej perspektywie kompensować sobie straty wersji papierowych.

Wierzy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8923

Spis treści
Zamów abonament