Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Brytyjska żywność mniej atrakcyjna

08 października 2011 | Ekonomia | Piotr Rudzki
źródło: Rzeczpospolita

Kurs akcji największego brytyjskiego producenta żywności (353,3 mln dol. wartości rynkowej) załamał się w Londynie o 41,7 proc., gdy firma niespodziewanie zapowiedziała gorsze roczne wyniki z powodu trudnych warunków i konkurencji.

Wyniki III kw. są znacznie poniżej oczekiwań, a roczny zysk operacyjny będzie zapewne niższy od prognoz rynku – ogłosiła Premier Food.

Właściciel pieczywa marki Hovis, kremu Ambrosia, sosów Bisto i Sharwood oraz zup Batchelor zmniejszył w III kw. wielkość sprzedaży o 8 proc., w tym pieczywa o 13,5 proc., z powodu trudnych warunków i ostrej konkurencji w segmencie artykułów konsumpcyjnych.

– Ponieważ firma nie spodziewa się szybko poprawy sytuacji, ustaliła działania mające zwiększyć jej rentowność – ogłosił prezes Michael Clarke.

Spółka skupi się na ośmiu wiodących markach, sprzeda część aktywów, zmniejszy koszty, rozwinie marketing i usprawni sprzedaż. Zacznie od rozmów z bankami o nowych umowach i mechanizmach refinansowania.

Wydanie: 9051

Wydanie: 9051

Spis treści
Zamów abonament