Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Małe firmy patrzą na ceny w banku

23 listopada 2011 | Ekonomia | mjl

Aż 89 proc. ankietowanych przedsiębiorców prowadzących firmy o obrotach pomiędzy 50 a 150 mln zł rocznie oczekuje od banku przede wszystkim profesjonalnego doradztwa – wynika z badania Homo Homini na zlecenie DB PBC.

 

Cena usług czy poziom zaawansowania bankowości elektronicznej są dla nich ważnymi cechami konta, ale nie są krytycznym warunkiem przy wyborze banku.

Prawie co trzecia większa firma (27,4 proc.) korzysta z usług minimum dwóch różnych banków. Częściej niż co piąty przedsiębiorca (21,3 proc.) deklaruje korzystanie z usług trzech banków. Wśród firm mikro aż trzy czwarte ogranicza się tylko do jednego banku. 65 proc. respondentów z małych firm ma konto osobiste w tym samym banku, który prowadzi główne konto firmy.  Jeśli chodzi o kredyty to przedsiębiorcy z sektora małych i średnich firm korzystają najczęściej z limitu w rachunku bieżącym, potem z kredytu obrotowego, następnie z inwestycyjnego i karty kredytowej.

W pierwszej dziesiątce preferowanych banków przez małe i średnie firmy są kolejno: PKO BP, Pekao, Millennium, Raiffeisen, BZ WBK, DB PBC, BGŻ, Kredyt Bank, BOŚ, ING Bank Śląski.

Wydanie: 9088

Wydanie: 9088

Spis treści
Zamów abonament