Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak zyskać na futbolu

13 czerwca 2012 | Publicystyka, Opinie | Agnieszka Łada
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa

Dworzec główny w Berlinie otwarty przed mundialem w Niemczech w 2006 roku już po kilku miesiącach stał się powodem wstydu, gdy z sufitu odpadły wielotonowe belki – pisze analityczka

Właściwie od momentu, gdy przyznano nam organizację Euro 2012, w Polsce słyszy się utyskiwania, że nie zdążymy z autostradami, a nasza jedenastka odpadnie po fazie grupowej. Rząd liczy jednak, że jako kraj pokażemy się od jak najlepszej strony.

Niemcy przed mundialem w roku 2006 też liczyły na wypromowanie kraju i bardzo się starały, aby stworzyć sobie wizerunek otwartego na gości państwa. A pozycji startowej nie miały łatwej – w roku mundialu Francuzi czy Włosi pytani w ankietach zarzucali Niemcom chłód i brak poczucia humoru, a co piątemu badanemu Niemcy kojarzyły się z II wojną światową. Także Polacy w sondażu Instytutu Spraw Publicznych z 2005 roku wymieniali nazizm, agresję 1939 r., roboty przymusowe oraz obozy koncentracyjne jako główne skojarzenia z zachodnim sąsiadem. Było więc nad czym pracować.

Sklepy dłużej otwarte

Dlatego niemieckie władze szczególną uwagę zwróciły na dobre przyjęcie kibiców. Te zamierzenia podkreślało już samo hasło mistrzostw: „Świat...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9256

Wydanie: 9256

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament