Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Za tanie linie

30 lipca 2012 | Publicystyka, Opinie | Paweł Rożyński
autor zdjęcia: Waldemar Kompała
źródło: Fotorzepa

Aby osiągnąć sukces w branży lotniczej, nie wystarczy pożyczyć kilka samolotów, ubrać obsługę w kolorowe mundurki i dać niskie ceny – pisze publicysta „Rz”

Nad polskim niebem wisi fatum. LOT od lat kuleje, a kolejne polskie linie chcące tu zaistnieć i oferujące niższe ceny po krótkim czasie plajtują lub rezygnują. Po kolei mieliśmy klapy Air Polonii, Centralwings czy teraz OLT Express Regional. Jak to jest, że nikt nie potrafi skorzystać na fatalnym stanie dróg czy kolei? Odpowiedź brzmi: za tworzenie alternatywnych linii biorą się u nas ludzie bez wystarczającego kapitału i wizji ich rozwoju.

OLT Express wpadł w korkociąg w środę. Zapowiedział wtedy skasowanie od 10 sierpnia połączeń, na których latają generujące najwyższe koszty samoloty turbośmigłowe ATR. Następnego dnia wieczorem przewoźnik podał, że jednak zawiesza wszystkie regularne rejsy.

Mamy do czynienia z prawdziwym deja vu. W 2003 roku wyzwanie LOT rzuciła Air Polonia. Podobnie jej szefowie chwalili się świetnymi wynikami (samoloty latały pełne), by po roku i przewiezieniu pół miliona pasażerów (nieco więcej niż OLT) nagle z dnia na dzień ogłosić zawieszenie rejsów.

Bez kapitału nie poszybujesz

W obu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9296

Wydanie: 9296

Spis treści
Zamów abonament