Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Święta wojna billboardowa

10 października 2012 | Publicystyka, Opinie | Grzegorz Górny
„Boga prawdopodobnie nie ma. Więc przestań się martwić i ciesz się życiem” – plakaty tej treści pojawiły się  w 2009 roku na londyńskich autobusach
źródło: PAP
„Boga prawdopodobnie nie ma. Więc przestań się martwić i ciesz się życiem” – plakaty tej treści pojawiły się w 2009 roku na londyńskich autobusach
autor zdjęcia: Andrzej Wiktor
źródło: Fotorzepa

Uliczna kampania polskich ateistów jest bardziej agresywna niż podobne akcje na Zachodzie. Stawia bowiem znak równości między morderstwem, złodziejstwem i wiarą – pisze publicysta

Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę". „Nie wierzysz w Boga? – Nie jesteś sam". Pierwsze ateistyczne billboardy o takiej właśnie treści postawiono niedawno w Lublinie. Następne mają się pojawić wkrótce na ulicach innych polskich miast. Akcja ateistów jest odpowiedzią na 200 billboardów Krucjaty Różańcowej, które w największych miastach Polski zachęcają do modlitwy: „Maryjo, Królowo Polski, ratuj nas, bo giniemy".

Ateistyczne autobusy

Kampania billboardowa jest przeniesieniem do naszego kraju metod, jakimi od niedawna posługują się środowiska ateistów, agnostyków i racjonalistów w państwach zachodnich. Zaczęło się w 2008 r., gdy brytyjska pisarka Ariane Sherine podczas jazdy po Londynie zwróciła uwagę na jeden z cytatów znajdujących się na reklamie autobusowej. Było to zdanie z Ewangelii św. Łukasza: „Czy jednak Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?".

Sherine, która jest zdeklarowaną ateistką, zainteresowała się wówczas ogłoszeniami zamieszczanymi w środkach publicznego transportu przez organizacje protestanckie. Niektóre z nich odsyłały do strony internetowej JesusAid.org. Kobieta postanowiła sprawdzić jej treść. Tam natknęła się na ostrzeżenie, że każdemu, kto odrzuci przesłanie Chrystusa, grozi perspektywa wiecznego potępienia.

Te słowa dotknęły...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9357

Wydanie: 9357

Spis treści
Zamów abonament