Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Surfowanie po sieci według reguł pracodawcy

09 listopada 2012 | Prawo i praktyka | Małgorzata Grzelak Katarzyna Witkowska-Pertkiewicz

Przyjęta w firmie polityka social media powinna jasno określać cele leżące u podstaw jej wprowadzenia, działania do jakich są uprawnieni pracownicy, ich granice i konsekwencje naruszenia zasad

Media społecznościowe stały się ważnym kanałem komunikacji zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Za pośrednictwem takich portali jak Facebook, LinkedIn, Google+ czy Goldenline miliony osób nawiązuje kontakty, wymienia poglądy i pomysły. Media społecznościowe coraz częściej stają się narzędziem dla przedsiębiorców i pracodawców, umożliwiając im bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami i kontrahentami.

Co wolno załodze

Podejmując decyzję o obecności firmy w sieci należy rozważyć nie tylko zyski, ale i zagrożenia z niej płynące. Usystematyzowaniu tych rozważań może i często służy wewnątrzfirmowa polityka dotycząca korzystania z mediów społecznościowych. Zasady obecności w tych mediach powinny być spójne z innymi wewnętrznymi regulacjami pracodawcy i stanowić element ogólnych zasad dotyczących komunikacji w firmie.

Tego typu reguły można wprowadzić łącznie z regulaminem pracy lub w trybie zmian do regulaminu już obowiązującego u pracodawcy. Nie ma także przeszkód, aby pracodawca, korzystając z uprawnienia do organizowania pracy i zarządzania zakładem, wprowadził zbiór zasad regulujących korzystanie z Internetu i mediów elektronicznych przez pracowników aktem odrębnym od regulaminu pracy. Przy wprowadzaniu tego aktu musi jednak zachować przyjęte, standardowo przez niego stosowane, procedury uchwalania wiążących...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9382

Wydanie: 9382

Spis treści
Zamów abonament