Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Może powstać „polski Unilever”

09 listopada 2012 | Ekonomia | Katarzyna Kucharczyk
Firmom rosną przychody ze sprzedaży
źródło: Rzeczpospolita
Firmom rosną przychody ze sprzedaży

Hygienika razem z koncernem FoodCare budują dużą, regionalną grupę drogeryjno-spożywczą

Hygienika zawarła wczoraj warunkową umowę kupna połowy udziałów w spółce Dayli, do której ma trafić polska sieć drogerii Schlecker. Wartość transakcji wynosi 3 mln euro.

To element strategii zakładającej budowę dużej grupy drogeryjno-spożywczej. W realizacji tego planu Hygienikę wspomoże koncern FoodCare (ma m. in. marki Frugo, Gellwe i Black). Zamierza współpracować operacyjnie z giełdową spółką. Ponadto założyciel FoodCare i szef rady nadzorczej już kilka miesięcy temu zdecydował się na zakup akcji Hygieniki. Teraz ma ok. 5 proc. udziałów.

– Będę dalej inwestował w Hygienikę. Docelowo chciałbym przejąć kontrolę nad spółką – nie lubię być drugi. Razem z panem Kliniewskim (prezes Hygieniki – red.) mamy świetny pomysł na to, jak rozwinąć Hygienikę w „polskiego Unilevera" – mówi „Rz" Wiesław Włodarski, właściciel i szef rady nadzorczej FoodCare.

Robi się luka na rynku

Trzeba przyznać, że czas na budowanie takiej grupy jest optymalny. Z kilku krajów Europy (w tym z Polski) wycofuje się bowiem jeden z wiodących koncernów Kimberly-Clark.

– Na rynku pieluch pojawi się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9382

Wydanie: 9382

Spis treści
Zamów abonament