Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przedsiębiorcy grożą wysokie kary za nieuczciwą reklamę

23 kwietnia 2013 | Prawo i praktyka | Arkadiusz Jaraszek

Wprowadzanie klientów w błąd, ingerowanie w ich sferę prywatności lub wykorzystywanie łatwowierności dzieci jest zabronione. Są to tzw. czyny nieuczciwej konkurencji

Nie każda reklama jest legalna i może być stosowana. Zabronione jest bowiem korzystanie z nieuczciwej reklamy. Za takie zachowania, zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, grozi kara grzywny lub kara aresztu. Areszt ten może wynieść od 5 do 30 dni. Grzywnę zaś można wymierzyć w wysokości od 20 zł do 5 tys. zł.

Jakie zachowania są niedozwolone

Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest przede wszystkim reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka. Dla przykładu bezwzględny zakaz, jako reklamy sprzecznej z prawem, dotyczy takiej formy promocji napojów alkoholowych czy też tytoniowych.

Niedopuszczalna jest również reklama wprowadzająca klienta w błąd, która może przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi. W takiej sytuacji należy uwzględnić wszystkie jej elementy – zwłaszcza te, które dotyczą ilości, jakości, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy lub...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9519

Spis treści
Zamów abonament