Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na co uważać przy sprzedaży towarów poza lokalem

06 czerwca 2013 | Dobra Firma

Nawet mikroprzedsiębiorca przekazuje nabywcy formularz odstąpienia od umowy. 
Informacja o prawie do rozwiązania kontraktu musi być przekazana konsumentowi w sposób nie budzący wątpliwości. To oznacza, że nie może być np. zapisana bardzo małą czcionką

Michał Kołtuniak

Transakcje dokonywane z konsumentami poza lokalem przedsiębiorcy rządzą się specyficznymi prawami. W szczególności chodzi tu o umowy podpisywane przy okazji różnego rodzaju pokazów, prezentacji lub degustacji albo o sprzedaż dokonywaną przy pomocy akwizytorów. Nie ma zresztą większego znaczenia, z jaką formą sprzedaży będziemy mieli do czynienia, jeżeli tylko do zawarcia transakcji dochodzi poza lokalem przedsiębiorcy. Istnieje wiele firm, które działają na podstawie tej zasady. I właśnie taki rodzaj prowadzenia działalności był przedmiotem kontroli Urzędu Ochrony Konkurencji  i Konsumentów. W jej wyniku wszczęte zostały 24 postępowania, skierowano 10 spraw do sądu o uznanie stosowanych przez przedsiębiorców praktyk za niedozwolone. Urząd antymonopolowy wydał także 13 decyzji, w których m.in....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9554

Wydanie: 9554

Spis treści
Zamów abonament