Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dane o produkcie nie mogą wprowadzać w błąd

05 lipca 2013 | Dobra Firma | Leszek Jaworski

Oznakowanie na opakowaniu powinno w czytelny sposób odzwierciedlać skład produktu i nie pozostawiać w tym zakresie żadnych wątpliwości konsumenta. Nieprzestrzeganie tej zasady może być kwalifikowane jako przejaw nieuczciwych praktyk w handlu żywnością

- Prowadzę zakład produkcyjny wytwarzający makaron domowy. Ostatnio inspektor jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych przeprowadził – kontrolę w mojej firmie. W decyzji nakazał mi zmienić opakowania produktu. W uzasadnieniu wskazał, że wprowadzam w błąd nabywców towaru, gdyż nazwa makronu oraz podany skład sugerują, że wytwarzany jest on ze świeżych jaj. Kontrola wykazała natomiast, że do produkcji wykorzystywana jest masa jajowa pasteryzowana. Czy decyzja inspektora jest prawidłowa? – pyta czytelnik....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9579

Wydanie: 9579

Spis treści
Zamów abonament