Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polska jest dla nas ważna

05 lipca 2013 | Ekonomia | Katarzyna Kucharczyk
źródło: UNILEVER

Harm Goossens | Nie rezygnujemy z żadnej marki – mówi szef Unilevera w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rz: Jak Unilever ocenia polski rynek i koniunkturę w naszym regionie? Czy spodziewacie się ożywienia gospodarczego?

Harm Goossens: Jestem pozytywnie nastawiony w kwestii perspektyw dla polskiego rynku. Chociaż widzimy u konsumentów nacisk na cenę produktów, a niektóre kategorie mają czasami gorsze okresy, myślę, że rynek, na którym działamy, będzie rosnąć. Dalszy wzrost zależy też oczywiście od wzrostu PKB.

Jaki odsetek całkowitych obrotów stanowią przychody z rynków wschodzących?

Rynki wschodzące są nadal głównym motorem naszego globalnego biznesu. Drugi rok z rzędu osiągnęliśmy na nich wzrost o ponad 11 proc. i obecnie stanowią 55 proc. całkowitego obrotu firmy.

Jakie przychody osiągnęła grupa w 2012 r. na rynku polskim i czy w tym roku planowany jest wzrost sprzedaży?

Globalnie nasze obroty wyniosły w zeszłym roku ponad 51 mld euro, w Polsce było to ponad 3,1 mld zł. Mamy silne plany wzrostu w tym roku, ale nie dzielimy się naszymi szczegółowymi...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9579

Wydanie: 9579

Spis treści
Zamów abonament