Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trzeba bronić renomy i reputacji spółki

10 stycznia 2014 | Prawo i praktyka | Maciej J. Nowak

Jeden ze stałych klientów naszej spółki regularnie 
– na forach internetowych i w kontaktach z innymi klientami 
– szkaluje naszą firmę. Przekazuje nieprawdziwe informacje 
o nierzetelności naszej spółki, krytykuje rzekomo złą jakość oferowanych przez nas usług. Zarzuca nam nieterminowość. Czy w takiej sytuacji możemy w jakiś sposób powstrzymać tego typu praktykę, która godzi w nasze interesy?

Tak.

Najbardziej odpowiednim w takiej sytuacji żądaniem wydaje się to, które dotyczy  naruszania dóbr osobistych. Zgodnie bowiem z art. 43 Kodeksu cywilnego, przepisy, które mówią o ochronie dóbr osobistych osób fizycznych, znajdują odpowiednio zastosowanie do osób prawnych. Pojęcie dóbr osobistych dla tych podmiotów ulega oczywiście pewnej modyfikacji w stosunku do tego, co jest przyporządkowane do dóbr osobistych osób fizycznych.

W związku z tym do dóbr osobistych osób prawnych, które będą podlegały ochronie zaliczyć można między innymi: prawo do klienteli, czyli prawo do normalnych relacji z klientami,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9734

Wydanie: 9734

Spis treści
Zamów abonament