Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Agencja reklamowa sportowca może pracować dla jego klubu

10 stycznia 2014 | Dobra Firma | Mateusz Maj

Rozmowa | Grzegorz 
Grochowina, 
ekspert podatkowy KPMG

Rz: Do jakiego źródła przychodów zalicza się wynagrodze- nia profesjonalnych sportowców?

Grzegorz Grochowina: Wszystko zależy od zakresu obowiązków wynikających z umowy z klubem. Ustawa o PIT, definiując przychody z działalności wykonywanej osobiście, przesądza, że do tego źródła zalicza się m.in. przychody z uprawiania sportu.

Kontrakt dotyczący czynności ściśle związanych ze sportem zasadniczo powinny być więc rozliczane na zasadach obowiązujących m.in. w umowie o dzieło i zlecenia, czyli według skali 18 i 32 proc., po potrąceniu 20-procentowych, zryczałtowanych kosztów uzyskania przychodów. Jeśli sportowiec jest w stanie wykazać, że ponosi wyższe faktyczne...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9734

Wydanie: 9734

Spis treści
Zamów abonament