Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ile gwarancji dla touroperatora

06 marca 2014 | Dobra Firma | Regina Skibińska

  • Planuję otworzyć działalność polegającą na organizowaniu aktywnego wypoczynku. Będą to wycieczki w góry, na kajaki, rowery itp. Głównie w Polsce. Czasem będzie to Słowacja, Czechy. Ja mam organizować transport, wyżywienie, przewodnika, opracować plan wyjazdu,  zapewnić ubezpieczenia itp. Wycieczki będą głównie jedno- i dwudniowe (wtedy również nocleg). Dowiedziałem się o konieczności posiadania zabezpieczenia na wypadek upadku firmy. Nie jestem jednak przekonany, czy to, co planuję robić, nakłada na mnie obowiązek posiadania takiego ubezpieczenia.

Biura podróży mają obowiązek zabezpieczenia na wypadek własnej niewypłacalności swoich klientów tak, aby zapewnić ich powrót do kraju i zwrot pieniędzy za nieotrzymane świadczenia. W tym celu touroperatorzy powinni kupić gwarancję ubezpieczeniową. Wystawiając gwarancję, zakład ubezpieczeń zobowiązuje się do zapłacenia uprawnionemu podmiotowi określonej kwoty, jeżeli biuro podróży,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9781

Wydanie: 9781

Spis treści
Zamów abonament