Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedaż rośnie, choć ceny są wysokie

19 marca 2014 | Ekonomia i Rozwój
W ślad za rosnącym zainteresowaniem taką żywnością w Polsce przybywa jej producentów. W latach 2004–2012 liczba  certyfikowanych przetwórni zwiększyła się o niemal 470 proc. Ich rozwój napędza także eksport do Europy i Stanów Zjednoczonych.
źródło: Rzeczpospolita
W ślad za rosnącym zainteresowaniem taką żywnością w Polsce przybywa jej producentów. W latach 2004–2012 liczba certyfikowanych przetwórni zwiększyła się o niemal 470 proc. Ich rozwój napędza także eksport do Europy i Stanów Zjednoczonych.

Handel | Żywność ekologiczna sprzedawana była dotąd głównie w specjalistycznych sklepach. Potencjał tego rynku odkrywają już jednak sieci, także te dyskontowe.

beata drewnowska piotr Mazurkiewicz

Kilka lat temu sieci handlowe na wyścigi wprowadzały do oferty całą kategorię tzw. ekologicznej żywności, do jednego worka wrzucając zarówno certyfikowane produkty, jak i słodycze bez cukru czy produkty bezglutenowe.

Entuzjazm zgasili sami konsumenci – takie produkty najczęściej kupowali w specjalistycznych sklepach. Przy cenach wyższych nawet o 50–100 proc. niż odpowiedników z typowej oferty woleli mieć pewność, iż faktycznie kupują produkty z rolnictwa ekologicznego, udokumentowane odpowiednim certyfikatem.

Teraz jednak widać powrót takich produktów do sieci. Wprowadzają je też dyskonty, dla których priorytetem jest cięcie cen.

– Produkty bio dostępne są w ofertach czasowych. Do tej pory były to np. włoskie wina oraz dania i desery dla niemowląt – wyjaśnia biuro prasowe Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka. – Obecnie sprawdzamy potencjał i nie wykluczamy dalszego wprowadzenia produktów bio do naszej sieci sklepów.

Firma nie chce podać danych o sprzedaży produktów ekologicznych, które miała już w ofercie.

Ofensywę prowadzi też Lidl. Dotychczasową ofertę produktów ekologicznych składającą się z nabiału i warzyw oraz owoców firma rozbudowała o makarony, kawę czy herbatę.

– To odpowiedź na rosnące potrzeby konsumentów, którzy szukają...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9792

Wydanie: 9792

Spis treści
Zamów abonament