Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sport tworzy markę Polska

19 marca 2014 | Ekonomia i Rozwój
Uczestnicy debaty w „Rzeczpospolitej” prowadzonej przez red. Marcina Piaseckiego
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty w „Rzeczpospolitej” prowadzonej przez red. Marcina Piaseckiego
Nie możemy teraz zamknąć drzwi  i cieszyć się  z sukcesu. Musimy stawiać sobie kolejne wyzwania. Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu, Ministerstwo Sportu i Turystyki
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Nie możemy teraz zamknąć drzwi i cieszyć się z sukcesu. Musimy stawiać sobie kolejne wyzwania. Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu, Ministerstwo Sportu i Turystyki
Mamy potencjał  w polskim sporcie, który upoważnia nas, by traktować go jako element promocji. Tomasz Szeratics, Departament Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej, MSZ
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Mamy potencjał w polskim sporcie, który upoważnia nas, by traktować go jako element promocji. Tomasz Szeratics, Departament Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej, MSZ
Dopiero teraz jesteśmy gotowi,  by budować markę Polska, opierając się na sporcie. Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski w chodzie, wielokrotny mistrz świata i Europy
autor zdjęcia: Krzysztof Skawiańczyk
źródło: Fotorzepa
Dopiero teraz jesteśmy gotowi, by budować markę Polska, opierając się na sporcie. Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski w chodzie, wielokrotny mistrz świata i Europy
Przekroczyliśmy magiczny punkt,  w którym zaczyna się częściej mówić o Polsce dobrze niż źle. Rafał Sonik, kapitan reprezentacji Polski w rajdach terenowych
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Przekroczyliśmy magiczny punkt, w którym zaczyna się częściej mówić o Polsce dobrze niż źle. Rafał Sonik, kapitan reprezentacji Polski w rajdach terenowych
Mamy dobre marki i świetnie zorganizowane imprezy w Polsce. Nie musimy ich szukać za granicą. Jowita Twardowska, dyrektor ds. komunikacji i CSR, Grupa LOTOS SA
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Mamy dobre marki i świetnie zorganizowane imprezy w Polsce. Nie musimy ich szukać za granicą. Jowita Twardowska, dyrektor ds. komunikacji i CSR, Grupa LOTOS SA
Grupę inwestorów można nakłonić  do wspierania lokalnych projektów.  Tomasz Ritter, dyrektor działu kreacji i wdrożeń, składywęgla.pl spółka z o.o.
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Grupę inwestorów można nakłonić do wspierania lokalnych projektów. Tomasz Ritter, dyrektor działu kreacji i wdrożeń, składywęgla.pl spółka z o.o.
Inwestycja  w młode pokolenie, np.  juniorskie drużyny,  z pewnością jest bezcenna. Adam Leik, dyrektor ds. marketingu, DRUTEX SA
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Inwestycja w młode pokolenie, np. juniorskie drużyny, z pewnością jest bezcenna. Adam Leik, dyrektor ds. marketingu, DRUTEX SA

Debata | Dziś zawodnicy nie tylko walczą o medale. 
Bardzo mocno promują nasz kraj poza jego granicami.

Maksymilian radzimirski

Czy dzięki ostatnim osiągnięciom naszych zawodników możemy już mówić o marce Polska? Skąd czerpać wzorce? O tym dyskutowali uczestnicy debaty „Rola sportu, marketingu sportowego w budowaniu marki Polska tak w Polsce, jak i poza naszym krajem", zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą".

– Za wcześnie mówić, że istnieje jednoznacznie kojarzona marka Polska. Po 25 latach od zmiany systemowej możemy powiedzieć, że dopiero jesteśmy gotowi, by budować markę Polska w oparciu o sport – twierdzi Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski w chodzie, a obecnie dyrektor biura ubezpieczeń rynku sportowego Mentor SA.

Jego zdaniem rozpoznawania Polski w świecie, a tym samym rozwoju jej marki, można się doszukiwać w tenisie, głównie dzięki Agnieszce Radwańskiej, w skokach narciarskich, gdzie króluje Kamil Stoch, oraz –  za sprawą Justyny Kowalczyk – w narciarstwie biegowym. Jesteśmy rozpoznawalni w szeroko pojętych sportach motorowych i w o wiele mniej znanych konkurencjach lotniczych.  Jesteśmy mocni w siatkówce. Ale nie istniejemy jako reprezentacja w najpopularniejszych na świecie  dyscyplinach – piłce nożnej, koszykówce.

Zdaliśmy egzamin jako gospodarze

Polska jest obecnie w najlepszym momencie do budowania  marki za pomocą sportu. Przyczyniają się do tego nie tylko zawodnicy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9792

Wydanie: 9792

Spis treści
Zamów abonament