Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

MEN oszczędza na niepełnosprawnych uczniach

06 października 2014 | Prawo | Katarzyna Wójcik

Przez zmianę interpretacji przepi
sów dzieci 
z całościo
wymi zaburzeniami rozwojowymi 
nie mają szans 
na dodatkowe lekcje 
w szkole.

Dyrektorzy szkół zauważyli, że w tym roku do ich placówek trafiło znacznie mniej dzieci z  orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i o szczególnych potrzebach edukacyjnych.

– To dziwne, bo dzieci mają coraz więcej zaburzeń. Podejrzewamy, że to kolejny sposób na oszczędności. Np. rodzice starający się o orzeczenie dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (CZR)nie otrzymują ich, choć kiedyś nie było z tym kłopotów  – mówi Iwona Sobka, dyrektor szkoły podstawowej w Dobczynie, woj. mazowieckie.

Przepisy się nie zmieniły. Skąd więc te różnice?

– Kiedyś...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9959

Wydanie: 9959

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament