Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gmina pobierze opłatę od tablic reklamowych i bannerów

08 października 2015 | Dobra Firma | Małgorzata Górska-Welikan

Prawdopodobnie większość samorządów zdecyduje się 
na wprowadzenie nowej daniny 
od 2016 r. W tym celu rady gmin będą musiały podjąć uchwały określające zasady jej uiszczania oraz termin, warunki i tryb składania deklaracji.

Od 11 września obowiązują zmiany w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych wprowadzające nową opłatę reklamową. Zgodnie z nowymi przepisami gmina ma prawo pobierania opłaty reklamowej od umieszczonych tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych. Opłata ta może być pobierana jedynie na obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.

Zdefiniowane w innej ustawie

Definicję tablicy reklamowej zawiera ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Zgodnie z jej przepisami tablicą reklamową jest przedmiot materialny przeznaczony lub służący ekspozycji reklamy wraz z jego elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami, o płaskiej powierzchni służącej ekspozycji reklamy, w szczególności banner reklamowy, reklama naklejana na okna budynków i reklamy umieszczane na rusztowaniu, ogrodzeniu lub wyposażeniu placu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10264

Wydanie: 10264

Spis treści
Zamów abonament