Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Futbol nakręca biznes

08 października 2015 | Sport | Beata Drewnowska Magdalena Lemańska

Ten sport pozwala mediom
i reklamodawcom zarabiać w Polsce największe sumy. Euro 2016 też będzie marketingowym sukcesem.

Jeśli Polska awansuje do finałów, w przyszłym tygodniu w pośredniczących w zakupie reklam domach mediowych może zacząć wrzeć.

– W 2012 roku tzw. wartość mediowa meczu Polska–Grecja wynosiła 35,6 mln zł, z Czechami – 40 mln zł, a z Rosją – 30,3 mln zł. Euro 2012 było jednak wydarzeniem dla Polski wyjątkowym. Koszt dotarcia z reklamą do tysiąca widzów rozgrywek piłki nożnej sięgał wtedy nawet 15 zł, podczas gdy dzisiaj wynosi często ok. 9 zł, bo telewizję ogląda coraz mniej ludzi, mniej może się też interesować samym wydarzeniem – mówi Adam Pawlukiewicz z firmy Pentagon Research.

Wartość mediowa meczu to kwota, jaką sponsorzy, których logo pojawiają...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10264

Wydanie: 10264

Spis treści
Zamów abonament