Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

E-sklepy muszą zadbać o ochronę danych klientów

14 czerwca 2016 | Prawo | Łukasz Kuligowski

O kradzieży danych osobowych przedsiębiorca poinformuje konsumenta w ciągu kilkudziesięciu godzin. Gdy tego zaniedba, zapłaci milionowe kary.

Sprzedawcy internetowi nie zawsze zdają sobie sprawę, że przetwarzają dane osobowe klientów i w związku z tym mają wiele obowiązków. Tych obowiązków jeszcze im przybędzie. Wszystko za sprawą unijnego rozporządzenia w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.

Mało czasu na przygotowania

Choć unijne rozporządzenie zacznie obowiązywać w połowie 2018 roku i właścicielom e-sklepów może się wydawać, że czasu jest jeszcze dużo, eksperci przekonują, że do zmian trzeba się zacząć przygotowywać już teraz.

Nowe przepisy przewidują, że w przypadku naruszenia danych osobowych ich administrator będzie musiał powiadomić o tym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10470

Wydanie: 10470

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament