Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Radio komercyjne na całą Polskę

29 stycznia 1994 | Kraj | PR BM

Radio komercyjne na całą Polskę

W niedzielę Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozpoczęła przesłuchania kandydatów do nadawania ogólnopolskiego programu radiowego. O dwie sieci radiowe walczy siedmiu kandydatów -- działające już radia: Eska, Zetka, RMF, Radio Maryja oraz spółki, które dopiero zamierzają rozpocząć nadawanie: Polstudio, Albedo i Stanley Malinowski. W ostatniej chwili z konkursu o częstotliwości wycofała się spółka Beta, deklarując chęć ubiegania się wyłącznie o radia lokalne.

Pojawienie się stacji komercyjnych o zasięgu ogólnopolskim będzie prawdopodobnie podobną rewolucją na rynku mediów do tej, jaka wydarzyła się w momencie wejścia na rynek lokalnych rozgłośni komercyjnych. Zabrały one słuchaczy publicznej "Trójce". Czy stacje komercyjne o zasięgu ogólnopolskim zdetronizują najpopularniejszy obecnie program radiowy -- publiczną "Jedynkę"?

-- Doceniamy konkurencję -- mówił dziennikarzom Krzysztof Michalski, prezes zarządu spółki radia publicznego. -- Konkurencja zmusza do ciągłej analizy audycji, do ciągłej aktywności. Oczywiście, nie jesteśmy w stanie przewidzieć sytuacji na rynku po pojawieniu się ogólnopolskiej stacji komercyjnej. Może stracimy nieco słuchaczy, bo przywabi ludzi nowość. Zamierzamy powołać ciało analizujące działalność konkurencji.

--...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 182

Spis treści
Zamów abonament