Radio komercyjne na całą Polskę
Radio komercyjne na całą Polskę
W niedzielę Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozpoczęła przesłuchania kandydatów do nadawania ogólnopolskiego programu radiowego. O dwie sieci radiowe walczy siedmiu kandydatów -- działające już radia: Eska, Zetka, RMF, Radio Maryja oraz spółki, które dopiero zamierzają rozpocząć nadawanie: Polstudio, Albedo i Stanley Malinowski. W ostatniej chwili z konkursu o częstotliwości wycofała się spółka Beta, deklarując chęć ubiegania się wyłącznie o radia lokalne.
Pojawienie się stacji komercyjnych o zasięgu ogólnopolskim będzie prawdopodobnie podobną rewolucją na rynku mediów do tej, jaka wydarzyła się w momencie wejścia na rynek lokalnych rozgłośni komercyjnych. Zabrały one słuchaczy publicznej "Trójce". Czy stacje komercyjne o zasięgu ogólnopolskim zdetronizują najpopularniejszy obecnie program radiowy -- publiczną "Jedynkę"?
-- Doceniamy konkurencję -- mówił dziennikarzom Krzysztof Michalski, prezes zarządu spółki radia publicznego. -- Konkurencja zmusza do ciągłej analizy audycji, do ciągłej aktywności. Oczywiście, nie jesteśmy w stanie przewidzieć sytuacji na rynku po pojawieniu się ogólnopolskiej stacji komercyjnej. Może stracimy nieco słuchaczy, bo przywabi ludzi nowość. Zamierzamy powołać ciało analizujące działalność konkurencji.
--...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta