Ochrona konsumenta w Chinach
Ochrona konsumenta w Chinach
Jan Olszewski
Choć potrzebę ochrony konsumenta dostrzegano w Chinach od dawna, samodzielna regulacja prawna w tej dziedzinie obowiązuje do -piero o d paru lat. Obecnie istnieje już rozbudowany system kontrolny chroniący miejscowy rynek przed towarami nie spełniającymi określonych w ymagań. Celem tych działań jest dobro miejscowych konsumentów, a także zwalczanie nieuczciwej konkurencji.
Od 1988 r. powstawało coraz więcej aktów prawnych dotyczących ochrony konsumenta. Ustawodawstwem tym powinni zainteresować się przede wszystkim polscy eksporterzy i importerzy, ministerstwa związane z gospodarką, i nsytucje ochrony konsumentów i ich organizacje.
Wiele rozwiązań chińskich zasługuje na uwagę, a niektóre, jako uniwersalne, warte są głębszej analizy. Także poznanie o ryginalnej techniki procesowej w tych sprawach przyda się polskiemu biznesowi.
Publikacja ta obejmuje analizę najnowszych i najbardziej charakterystycznych unormowań. Przedstawia rozwiązania ogólnochińskie, wybrane akty prawne z prowincji, z którymi Polska ma najsilniejsze powiązania gospodarcze i handlowe, a także instytucję gwarancji, sposoby rozstrzygania sporów w sądach i organach konsumenckich oraz metody podnoszenia jakości produktów.
Są przesłanki ideologiczne
Ogólnochińskie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta