Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Masz kłopot, idź do arbitra

23 lutego 2001 | Moje Pieniądze | AM

Nowa instytucja Rozstrzyganie sporów między klientem a bankiem

Masz kłopot, idź do arbitra

Prawdopodobnie od lipca tego roku rozpoczną pracę dwaj arbitrzy bankowi, w wielu krajach europejskich nazywani ombudsmanami. Będą oni rozstrzygać spory między bankami a ich klientami. Możliwość skorzystania z ich usług ma być szybszą i tańszą alternatywą wobec sądów powszechnych.

Na razie nie są znane wszystkie szczegóły dotyczące procedury zgłaszania skarg i rozstrzygania sporów. Wiadomo na pewno, że arbitrzy muszą zostać powołani, gdyż wymagają tego dyrektywy i zalecenia Unii Europejskiej. One także określają, na jakich zasadach działa takie biuro, co robi, kto może wnieść skargę.

Procedura prosta i krótka

Arbiter bankowy zajmuje się sprawami, które wcześniej klient próbował sam wyjaśnić z bankiem i nic z tego nie wyszło lub odpowiedź banku okazała się niesatysfakcjonująca. Wtedy konsument ma prawo złożyć wniosek wraz z kopiami dokumentów opisujących sprawę. Na razie nie wiadomo, czy będzie trzeba płacić za złożenie wniosku. Jeśli...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2247

Spis treści
Zamów abonament