Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie przeszkadzać

05 marca 2004 | Rynek i konsumenci | KK
źródło: Nieznane

Nie przeszkadzać

(C) ŁUKASZ GŁOWALA / KFP

W Polsce miłość do koni przerodziła się w namiętność do samochodów; Polska ma za sobą zakończone rozstaniem romanse z Fiatem, Daewoo, właśnie dostaliśmy kosza od Hyundaia, umizgujemy się niezdarnie do Rovera, a tymczasem produkujemy, i to z dużym powodzeniem, na najbardziej wymagające rynki jachty - żaglowe, motorowe, a nawet regatowe. Pasuje do nas jak ulał powiedzenie: "Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie".

Liczby nie kłamią: przez ostatnie trzy lata polski przemysł jachtowy (może to wielu zdziwi, ale mamy taki przemysł!) zwiększa produkcję o blisko jedną trzecią rocznie. W roku 2001 na 16 000 jednostek przykręcono tabliczkę "made in Poland", rok później na 20 000 - i ta produkcja warta była 58 milionów dolarów. W bieżącym roku wytwórcy jachtów spodziewają się, że za granicę trafią polskie jednostki wartości 110 milionów USD.

Piotr Jasionowski, prezes Ostróda Jacht, jednej z najlepszych polskich stoczni, powiedział bez fałszywej skromności: - Szacunkowa wielkość rynku jachtów i łodzi w sezonie 2004 wyniesie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3169

Spis treści
Zamów abonament