Co na opakowaniu, a co na wywieszce w sklepie
O podstawowych obowiązkach muszą wiedzieć wszyscy producenci i sprzedawcy. Trzeba ich szukać w polskich ustawach i rozporządzeniach, a czasem też w przepisach obowiązujących w całej Unii Europejskiej. Dzisiaj piszemy tylko o najważniejszych.
Koniecznie firma i adresTowaru nie wolno wprowadzić na rynek incognito. Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej (DzU z 2004 r. nr 173, poz. 1807 ze zm.) podaje w art. 20, jakie informacje powinny znaleźć się na towarach sprzedawanych w Polsce. Zgodnie z tym przepisem przedsiębiorca musi zamieścić na towarze, jego opakowaniu, etykiecie lub instrukcji informacje po polsku zawierające: > firmę (czyli nazwę) przedsiębiorcy i jego adres, > nazwę towaru, > inne oznaczenia i informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów (piszemy o tym dalej).
UWAGA: Podając nazwę firmy prowadzonej przez osobę fizyczną, trzeba koniecznie podać imię i nazwisko przedsiębiorcy. Wówczas adresem firmy będzie miejsce zamieszkania takiej osoby.
Pozostałe dane nie są obowiązkowe,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta