Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lektury przedsiębiorcy - Liczy się konkurencja

22 lipca 2008 | Dobra firma
Konrad Kohutek, Małgorzata Sieradzka, Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz Wolters Kluwer, Polska, Warszawa 2008
źródło: Rzeczpospolita
Konrad Kohutek, Małgorzata Sieradzka, Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz Wolters Kluwer, Polska, Warszawa 2008

To bardzo ważna publikacja nie tylko dla prawników, lecz także dla wielu grup przedsiębiorców. Niezastosowanie się do zakazu nadużywania pozycji dominującej czy stosowanie niedozwolonych klauzul może bowiem firmę słono kosztować. A granica między tym, co jeszcze jest dozwolone, a tym, co już zakazane, jest niekiedy bardzo cienka.

Autorzy bardzo starannie omawiają przepis po przepisie. Wyjaśniając skomplikowane zagadnienia, odwołują się do literatury krajowej i zagranicznej. Szczególną uwagę zwracają na zmiany, które weszły w życie wraz z nową ustawą z 16 lutego 2007 r. (chodzi m.in. o kontrolę koncentracji przedsiębiorców czy porozumienia antykonkurencyjne). Korzystają też z orzecznictwa, w tym Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Europejskiego Trybunalu Sprawiedliwości, a także z dokumentów Komisji Europejskiej.

z.j.

Konrad Kohutek, Małgorzata Sieradzka, Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz Wolters Kluwer, Polska, Warszawa 2008, str. 1156

Brak okładki

Wydanie: 8071

Spis treści
Zamów abonament