Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mój punkt widzenia

12 marca 2009 | First Class | Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Co musi się zmienić, aby Polacy nie jeździli po luksusowe produkty za granicę, tylko kupowali je w Polsce?

Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry

Zawsze część Polaków będzie wyjeżdżać po dobra luksusowe za granicę, ponieważ to dodaje takim zakupom smaczku. Z definicji luksus polega na tym, że jest dostępny dla wąskiego grona klientów, dlatego wyjazd na zakupy do Paryża czy Rzymu jest bardzo pożądany. Jednak obecnie Polacy decydują się na takie wyjazdy ze względu nie tylko na prestiż, ale przede wszystkim na znacznie szerszą i tańszą ofertę. Nasz rynek jest bowiem za płytki, by butiki w Warszawie lub Krakowie przypominały te zachodnie. Często na pierwszy rzut oka wydaje się, że w sklepach dostępne są wszelkie pożądane produkty, ale gdy zamierzamy coś kupić, nie ma odpowiedniego rozmiaru lub koloru. Dla dystrybutora zbyt dużym ryzykiem jest...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8265

Spis treści
Zamów abonament