Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szansa na wyróżnienie się wśród konkurentów

18 maja 2010 | Dobra firma | Barbara Mejssner

Jeśli firma chce zbudować wizerunek marki, precyzyjnie trafić z ofertą do odbiorców i nawiązać nowe kontakty biznesowe, powinna stworzyć swój profil w serwisach społecznościowych

Wiele przedsiębiorstw buduje swoje profile w serwisach społecznościowych takich jak Facebook, GoldenLine czy Nasza-Klasa. Są tam obecne zarówno firmy małe i średnie, jak i wielkie korporacje. Zwłaszcza dla małych podmiotów, które mają niewielkie budżety na promocję i reklamę, obecność w internetowych społecznościach jest niezwykle ważna.

Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w Polsce najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi (social net-working) są: nasza-klasa.pl, facebook.com, grono.net, fotka.pl, goldenline.pl.

Konto na Facebooku ma około 4,7 mln polskich internautów (dla porównania: na Naszej-Klasie 11 mln), ale cała światowa społeczność liczy już ponad 400 mln osób.

Obecność w serwisie społecznościowym stwarza możliwość dotarcia do bardzo licznej, a jednocześnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców towarów czy usług. Na podstawie informacji o użytkownikach, zawartych w serwisie, łatwo można bowiem ustalić grupę docelową (target) według takich kryteriów jak np. wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania, status rodzinny.

Długofalowe działania

– Założenie profilu na Facebooku jest korzystne na każdym etapie istnienia firmy – twierdzi Monika Paduch, dyrektor zarządzająca agencji Orchidea PR. – Profil można otworzyć również wtedy, gdy wprowadza się nowość na rynek. Pozwala to zainteresować nowym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8625

Spis treści
Zamów abonament