Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy z tradycją ciągle na fali

03 września 2010 | Eko+ | Piotr Mazurkiewicz
źródło: kruk
W niemal 160-letniej historii marki E.Wedel nastąpił właśnie radykalny zwrot.  Od brytyjskiej firmy Cadbury przejął ją japoński koncern Lotte. Nic nie wiadomo o jego planach, tymczasem marka potrzebuje nowego pomysłu na biznes
źródło: NAC
W niemal 160-letniej historii marki E.Wedel nastąpił właśnie radykalny zwrot. Od brytyjskiej firmy Cadbury przejął ją japoński koncern Lotte. Nic nie wiadomo o jego planach, tymczasem marka potrzebuje nowego pomysłu na biznes
Według firmowej tradycji  w tym roku przypadają  160. urodziny twórcy whiskey Jack Daniel’s. Upamiętni je specjalna jubileuszowa butelka
źródło: AP
Według firmowej tradycji w tym roku przypadają 160. urodziny twórcy whiskey Jack Daniel’s. Upamiętni je specjalna jubileuszowa butelka
Szyk, elegancja  i wysublimowane piękno. To esencja carskich jaj Fabergé. Jako ikona rosyjskiej sztuki jubilerskiej pojawiły się m.in. w filmie „Ośmiorniczka”  z cyklu o Jamesie Bondzie
źródło: AP/Keystone
Szyk, elegancja i wysublimowane piękno. To esencja carskich jaj Fabergé. Jako ikona rosyjskiej sztuki jubilerskiej pojawiły się m.in. w filmie „Ośmiorniczka” z cyklu o Jamesie Bondzie
W.Kruk chętnie sięga po polskie materiały, jak bursztyn. Firma wylansowała też światowy hit – krzemień pasiasty. Jedyne miejsce, gdzie występuje, to okolice Ostrowca Świętokrzyskiego
źródło: kruk
W.Kruk chętnie sięga po polskie materiały, jak bursztyn. Firma wylansowała też światowy hit – krzemień pasiasty. Jedyne miejsce, gdzie występuje, to okolice Ostrowca Świętokrzyskiego

Firma W.Kruk w tym roku świętuje 170-lecie powstania, Gerlach 250-lecie, a whisky Jack Daniel’s 160. rocznicę urodzin założyciela. Na rynku nie brak firm z tradycją sięgającą wielu dziesiątków lat. Jak wykorzystują tkwiący w tak długiej historii gigantyczny potencjał reklamowy?

Przeglądając tylko pierwszą dziesiątkę najcenniejszych marek świata według rankingu Interbrand trzy marki – Coca–Cola, General Electric oraz Nokia – powstały jeszcze w XIX wieku. Kolejne trzy – McDonald’s, Disney, Toyota – mają po co najmniej 70 lat. Oczywiście wszystkie od powstania zmieniały się, czasami bardzo gruntownie.

Nokia zaczynała w 1865 r. jako fabryka masy papierniczej, następnie zajmowała się produkcją kabli i galanterii gumowej. Dziś to największy producent telefonów komórkowych na świecie.

I pozostałe wymienione marki, choć istnieją na rynku tak długo, trudno zaliczyć do kategorii seniorów. Są innowacyjne, dostosowują się do zmieniającego rynku i zawsze mogą pochwalić się długim rodowodem, co w biznesie zasadniczo bardzo pomaga.

W dzisiejszych czasach, powstających jak grzyby po deszczu choćby biznesów internetowych, tradycja jest wbrew pozorom ogromnym kapitałem. Co świadczy lepiej o sile produktu – i kompetencji kadry – niż fakt, że od dziesięcioleci jest obecny na rynku?

Kapitał czy bagaż

Leon Skrzetuski, uruchamiając w 1840 roku zakład jubilerski przy ul. Wodnej w Poznaniu, raczej nie mógł się przewidzieć, że rozpoczyna historię marki znanej dziś większości osób w Polsce.

Według badania firmy KPMG wśród marek jubilerskich W.Kruk zna niemal 80 proc. Polaków, a lepszy wynik zanotowały jedynie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8717

Spis treści

Moje Podróże

Zamów abonament