Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Luksus po polsku

01 października 2010 | Eko+ | Piotr Mazurkiewicz
≥Lista obecnych w Polsce luksusowych marek, zwłaszcza odzieżowych, wciąż jest dość krótka, ale szybko przybywa takich sklepów, jak warszawski butik Valentino
autor zdjęcia: Danuta Matloch
źródło: Rzeczpospolita
≥Lista obecnych w Polsce luksusowych marek, zwłaszcza odzieżowych, wciąż jest dość krótka, ale szybko przybywa takich sklepów, jak warszawski butik Valentino

Najbardziej znane marki luksusowe w Polsce to Versace czy Hugo Boss, które na Zachodzie najlepsze lata mają już za sobą. Polacy dopiero się przekonują, czym jest prawdziwy luksus, choć podróbki znanych marek trafiają się i u celebrytów

Nowe butiki marek Carolina Herrera, Tod’s, kolejne Burberry czy Salvatore Ferragamo – to tylko przykłady z ostatnich tygodni, pokazujące, że polski rynek przez lata lekceważony przez luksusowe marki staje się powoli terenem szybkiej ekspansji. Oczywiście dystansu do większości państw choćby zachodnioeuropejskich nie odrobimy szybko, ale potencjał Polski został już dostrzeżony.

– Wydatki Polaków na dobra luksusowe rosną, podobnie jak liczba osób zamożnych, których jest już ponad 500 tys., więc ekspansja marek nie dziwi – mówi Andrzej Marczak, partner w firmie doradczej KPMG. – Tym bardziej że ich sprzedaż w 2009 r. spadła zwłaszcza w Europie Zachodniej, wiec teraz szukają nowych rynków zbytu.  

Obiecujący rynek

Według KPMG szeroko rozumiany polski rynek towarów luksusowych (odzież, biżuteria, samochody czy samoloty lub nieruchomości) w tym roku wart będzie nawet 27 mld zł. Z przeprowadzonych na potrzeby raportu badań wynika, że w ciagu najbliższych dwóch – trzech lat może wzrosnąć nawet o połowę.

Dane są bardzo optymistyczne – towary luksusowe kupują, choć z różną częstotliwością, ponad 2 mln osób. Średnio wydają na nie 13 proc. dochodów, a co druga osoba kupująca towary luksusowe robi to przynajmniej raz na kwartał lub częściej.

W polskich sklepach obecna jest co druga luksusową marka, najgorzej jest w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8741

Spis treści

Moje Podróże

Zamów abonament