Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czego regulamin wynagradzania zawierać nie powinien

29 sierpnia 1996 | Prawo | AF

Czego regulamin wynagradzania zawierać nie powinien

Pracodawcy powinni 2 września wprowadzić w życie regulaminy wynagradzania oraz regulaminy pracy, o których mowa w art. 77

2

--77

4

oraz

art. 104--104

3

znowelizowanego kodeksu pracy. Minimalną treść regulaminu pracy określa art. 104

1

kodeksu. Regulamin wynagradzania ustala warunki wynagradzania za pracę oraz -- jeżeli pracodawca uzna to za stosowne -- inne świadczenia związane z pracą i warunki ich przyznawania. Regulamin wynagradzania stanowi w zamyśle ustawodawcy substytut zakładowego lub ponadzakładowego układu zbiorowego pracy i jako taki traci moc z chwilą objęcia pracowników układem zbiorowym. I układ, i regulamin normują podobne sfery stosunków pracy. Oba też kształtują treść umowy o pracę oraz mogą określać warunki wynagradzania i przyznawania pracownikom dodatkowych świadczeń związanych z pracą (art. 77

1

, 77

2

§ 1 i 2 k. p. ). Należy jednak strzec się przed utożsamianiem obu aktów.

Nowe przepisy dotyczące regulaminów pracy i wynagradzania zostały tak skonstruowane, by pracodawca mógł...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 844

Spis treści
Zamów abonament