Nowe retro
Renesans biało-czarnej fotografii
Nowe retro
Jan Palarczyk z San Francisco
Świat amerykańskiej reklamy robi się coraz bardziej biało-czarny. W mediach elektronicznych oraz w prasie zapanowała moda na biało-czarne filmy i fotografie. Amerykanie są świadkami interesującego zjawiska: im większe stają się możliwości manipulowania kolorowym obrazem dzięki osiągnięciom przemysłu elektronicznego z Doliny Krzemowej w Kalifornii, oferującego zmienianie kształtów, proporcji i ulepszanie kolorów obrazu na ekranie komputera, tym mniejsza wydaje się być popularność takich "poprawianych" zdjęć w reklamie.
-- Za dużo trików. Reklamy adresowane do amerykańskiego konsumenta stały się za bardzo kolorowe i zlały się w jedną masę -- twierdzi Erik Samuelson z agencji reklamowej Pro Art w San Francisco. -- Teraz panuje moda na retro i powracają lata 70. Do owego trendu należą natomiast ujęcia biało-czarne.
Samuelson jest entuzjastą białoczarnej fotografii. Twierdzi, że takie dwukolorowe obrazy "nie oszukują rzeczywistości" w odróżnieniu od barwnych zdjęć, które "okłamują" widza swą komputerową perfekcyjnością.
Czarne jeansy
W latach 80. domy mody sprzedające ubrania dla młodzieży starały się w swych kampaniach reklamowych znaleźć wspólny język ze światem nastolatków,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta