Uprzywilejowani przewoźnicy zagraniczni
Międzynarodowe przewozy autobusowe
Uprzywilejowani przewoźnicy zagraniczni
Regularna międzynarodowa komunikacja autobusowa działa w Polsce siódmy rok. Prowadzą ją nie tylko firmy polskie, lecz także zagraniczne, w większości niemieckie. Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Pasażerskich Międzynarodowego Transportu Samochodowego (PSPPMTS) , skupiające 80 proc. prywatnych przewoźników (45 firm, w tym Orbis SA) , uważa, że polskie prawo dotyczące pasażerskich przewozów jest pełne luk -- brakuje mu precyzyjnych przepisów wykonawczych, stawia w uprzywilejowanej pozycji zagranicznych przewoźników.
Brakuje też precyzyjnych przepisów wykonawczych dotyczących wydawania zezwoleń uprawniających zagranicznych przewoźników do prowadzenia linii z Polski do innych krajów. Istniejące rozporządzenie ministra transportu z lutego 1994 r. nie określa, jakie sankcje karne mogłyby być stosowane wobec naruszających przepisy zagranicznych przewoźników. Kontrolująca autokary policja może im jedynie wlepić mandat. W Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej gotowy jest projekt nowej ustawy o wykonywaniu międzynarodowego transportu drogowego.
Zdaniem stowarzyszenia polskich przewoźników, wskutek braku zasady wzajemności przy pobieraniu podatków między Polską a niektórymi państwami -- z tytułu świadczonych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)