Tymbark, Kesz i Aronia chcą być w czołówce
Wzrasta konkurencja na rynku soków
Tymbark, Kesz i Aronia chcą być w czołówce
Soków owocowych i owocowowarzywnych pijemy coraz więcej. Według szacunków zarządu firmy Tymbark SA, w 1994 r. ich spożycie wynosiło 7-8 litrów na osobę, w ub. r. już 11 litrów, w br. i przyszłym roku ma ono rosnąć po 20 proc. rocznie, potem zaś o 5-10 proc. rocznie. To powoduje, że rynek ten jest coraz atrakcyjniejszy dla firm zajmujących się przetwórstwem owocowo-warzywnym.
Spieszą się one z umocnieniem własnej pozycji, analitycy są bowiem przekonani, że bieżący rok zadecyduje o wyodrębnieniu się przedsiębiorstw najsilniejszych, dyktujących warunki pozostałym uczestnikom tego rynku przez najbliższych kilka lat. W grupie tej chce znaleźć się Tymbark. O zbliżeniu się do trzeciej pozycji na rynku 100-procentowych soków owocowych w opakowaniach kartonowych myśli Kesz. Jednym z trzech największych producentów soków w ciągu najbliższych 2-3 lat chce być Aronia, mająca teraz ok. 4 proc. rynku.
Gonimy Zachód
W krajach Unii Europejskiej soki stanowią 16, 5 proc. wartości sprzedawanych artykułów żywnościowych. Pierwsze miejsce w ich spożyciu mają, według niemieckiego urzędu statystycznego, Niemcy, z nieco ponad 40 litrami rocznie na osobę. Potem są Austriacy i Szwajcarzy. Holendrzy, Anglicy i Finowie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)