Informacje
Informacje
Nowe kontrakty lotnicze
Rząd Rumunii zezwolił na kupno przez krajowego przewoźnika, linie Tarom, ośmiu samolotów B 737. Tarom posiada już 5 takich maszyn; 2 lata temu rozpoczął rozmowy z Seattle w sprawie zakupu 4-8 dalszych, ale kontrakt był niemożliwy z powodu braku gwarancji rządowych. Nie ustalono jeszcze wysokości sumy do zapłacenia ani formy płatności. Samoloty będą dostarczane od 1998 r. ; zastąpią zwłaszcza dwa A 310-300 kupione w 1990-91 r. , które nie odpowiadają już potrzebom przewoźnika oraz samoloty radzieckie. W grudniu Tarom przystąpił do wymiany An-24 na ATR 42-300 i 42-500. Na Ukrainie Airbus Industrie i Boeing konkurują w zamkniętym przetargu o duży kontrakt w związku z planami państwowych Avialinii Ukrainy zmodernizowania parku latającego dalekiego zasięgu, czyli wymiany maszyn radzieckich Ił-62. Konsorcjum z Tuluzy oferuje na warunkach leasingowych A 310 i A 320 z dostawą od 1999 r. oraz wyposażenie ośrodka przeglądów technicznych. Boeing z kolei proponuje B 767 i B 737. Linia Cathay Pacific Airways zamówiła w Tuluzie dwa A 340-300 i jeden A 330-300, z dostawą w II kwartale `98, gdy zostanie otwarte nowe lotnisko w Hongkongu, Chek Lap Kok. Cathay używa już pięć A 340-300, szósty odbiera w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)