Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

24 stycznia 1997 | Ekonomia | IT

Informacje

Nowe kontrakty lotnicze

Rząd Rumunii zezwolił na kupno przez krajowego przewoźnika, linie Tarom, ośmiu samolotów B 737. Tarom posiada już 5 takich maszyn; 2 lata temu rozpoczął rozmowy z Seattle w sprawie zakupu 4-8 dalszych, ale kontrakt był niemożliwy z powodu braku gwarancji rządowych. Nie ustalono jeszcze wysokości sumy do zapłacenia ani formy płatności. Samoloty będą dostarczane od 1998 r. ; zastąpią zwłaszcza dwa A 310-300 kupione w 1990-91 r. , które nie odpowiadają już potrzebom przewoźnika oraz samoloty radzieckie. W grudniu Tarom przystąpił do wymiany An-24 na ATR 42-300 i 42-500. Na Ukrainie Airbus Industrie i Boeing konkurują w zamkniętym przetargu o duży kontrakt w związku z planami państwowych Avialinii Ukrainy zmodernizowania parku latającego dalekiego zasięgu, czyli wymiany maszyn radzieckich Ił-62. Konsorcjum z Tuluzy oferuje na warunkach leasingowych A 310 i A 320 z dostawą od 1999 r. oraz wyposażenie ośrodka przeglądów technicznych. Boeing z kolei proponuje B 767 i B 737. Linia Cathay Pacific Airways zamówiła w Tuluzie dwa A 340-300 i jeden A 330-300, z dostawą w II kwartale `98, gdy zostanie otwarte nowe lotnisko w Hongkongu, Chek Lap Kok. Cathay używa już pięć A 340-300, szósty odbiera w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 975

Spis treści
Zamów abonament