Scania na światowych rynkac
Rośnie zapotrzebowanie
Scania na światowych rynkac
Przy przewidywanej wielkości wzrostu światowego PKB, w 2010 roku zapotrzebowanie na najcięższe pojazdy użytkowe (o masie całkowitej powyżej 16 ton) wzrośnie w porównaniu z 1995 rokiem o 120 tys. aut. Sprzedaż osiągnie liczbę 570 tys. samochodów rocznie. Leif Ostling, prezydent Scanii ocenia, że rynek w Europie w 2010 roku wchłonie 200 tys. samochodów (o 50 tys. więcej niż w 1995 roku) . Rynki Ameryki Łacińskiej powiększą się w tym czasie o 12-- 15 tys. aut (do 42--45 tys. ). Dwukrotnie więcej pojazdów zostanie zakupionych na Bliskim Wschodzie (do 30 tys. ). W Afryce sprzedaż ciężarówek wzrośnie z 4 do 9 tysięcy. Nie zmieni się natomiast zapotrzebowanie na ciężarówki w Ameryce Północnej, pozostając na poziomie 150 tys. samochodów.
Aby móc zaspokoić spodziewany popyt, Scania znacznie rozbudowuje swoje fabryki. W ciągu ostatnich pięciu lat zainwestowała w europejskie zakłady 8 mld koron szwedzkich. W Europie firma umocniła swą pozycję, zdobywając 15 proc. rynku (5 lat wcześniej 11 proc. ). W 1994 roku koncern rozpoczął ambitny plan rozbudowy fabryk w Ameryce Łacińskiej, inwestując wzakłady w Sao Paulo (Brazylia) i Tucuman (Argentyna) 300...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta