Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co zrobić z fakturą, gdy nie doszło do transakcji

03 września 2018 | Podatki i księgowość | Marcin Szymankiewicz

Gdy polska spółka sprzedaje towar kontrahentowi z innego kraju UE, ale dokument sprzedaży zostaje wystawiony na rzecz nabywcy, który w rzeczywistości nie był stroną transakcji, powinien on zostać usunięty z obrotu prawnego.

Zdarza się, że polska spółka sprzedaje towar za granicę kontrahentowi z innego kraju UE (wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów; WDT), ale faktura zostaje wystawiona na rzecz niewłaściwego nabywcy, tzn. takiego, który w rzeczywistości nie był stroną transakcji.

Dokumentowanie zdarzeń gospodarczych

Faktury są dokumentami sformalizowanymi i muszą być wystawiane zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym względzie. Faktura potwierdza zaistniałe zdarzenia gospodarcze, a jej elementy formalne wymagane przez art. 106e ust. 1 ustawy o VAT mają znaczenie dowodowe. Celem faktury jest przede wszystkim udokumentowanie rzeczywistego przebiegu zdarzeń gospodarczych. Pełni ona...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11144

Wydanie: 11144

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament