Gazet wzloty i upadki
Gazet wzloty i upadki
Dokończenie 1
Wydawcy zawyżają najczęściej nakład, ukrywają liczbę zwrotów, a o danych na temat rynku czytelniczego, jego struktury socjologicznej, upodobań, standardu życiowego itd. nie w ogóle mowy. W tym ostatnim wypadku nieco usprawiedliwia je brak środków na odpowiednie badania. Często się zadarza, iż stawki za ogłoszenia i reklamy są nieadekwatne do ich zasięgu.
Najtajniejsze z tajnych
są zazwyczaj dane o faktycznej sprzedaży tytułu. W wielu przypadkach informacji o odsetku sprzedanych egzemplarzy strzeże się pilniej niż trzeciej przepowiedni fatimskiej. Gdy zapytać o to wprost, szefowie pism, próbując wybrnąć, stosują trzy taktyki:
l Podają jakąś liczbę, co do której można najczęściej założyć, że jest zawyżona, zapewniając z miejsca "o wyraźnej w ostatnim okresie tendencji wzrostowej".
l Nie podają żadnej liczby, utrzymując, że nie jest przyjęte informować o takich rzeczach.
l Uchylają się się od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta