Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cienka granica między reklamą a informacją o szczepieniach

21 lipca 2021 | Prawo co dnia | Karolina Kowalska

Żeby nie naruszyć zakazu reklamy, apteka prowadząca szczepienia przeciwko Covid-19 powinna być oznaczona tak samo, jak punkt szczepień.

 

Hasła „Tutaj szczepią bezboleśnie" czy „U nas szczepią najlepsi farmaceuci" nie mogą zachęcać do skorzystania ze szczepienia przeciw koronawirusowi z Wuhanu w aptece. Naruszają bowiem art. 94a ust. 1 prawa farmaceutycznego, który mówi, że reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności jest zabroniona, ale informacja o lokalizacji i godzinach pracy nie stanowi reklamy.

Żeby uniknąć przypadków, jakie miały miejsce przy wprowadzaniu nieodpłatnych leków dla seniorów 75+...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12018

Wydanie: 12018

Spis treści

Reklama

Zamów abonament