Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

UOKiK i Wardęga ucywilizują treści w social mediach?

12 października 2021 | Rzeczpospolita Cyfrowa | Michał Duszczyk
Batalię nieuczciwym influencerom wytoczyli UOKiK, ale też znany performer Sylwester Wardęga.
źródło: Shutterstock
Batalię nieuczciwym influencerom wytoczyli UOKiK, ale też znany performer Sylwester Wardęga.

Ruszyły właśnie pierwsze kontrole u popularnych instagramerów i youtuberów, którzy, tworząc treści reklamowe, nie oznaczają współpracy z markami.

 

Gwiazdy rodzimego internetu, obserwowane przez tysiące fanów, głównie osoby młode, stały się dla nich autorytetami. Ale część idoli wykorzystuje ten fakt, „wciskając" widzom na Instagramie, Facebooku czy YouTubie treści i produkty sponsorowane, nierzadko słabej jakości, po prostu naciągając. Za ten patologiczny proceder postanowił wziąć się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeszcze z końcem września...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12089

Wydanie: 12089

Spis treści
Zamów abonament