Sygnetświętego Jerzego
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
Sygnetświętego Jerzego
Od samego rana w ponad 400 miastach i miasteczkach Polski, 11 regionalnych ośrodkach telewizji publicznej, niezliczonych stacjach telewizji osiedlowej, kablowej, rozgłośniach radiowych, szkołach i klubach, teatrach i filharmoniach oraz na ulicy -- trwała wielka zbiórka na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.
Pieniądze z drugiego już finału orkiestry przeznaczone zostaną na kupno sprzętu medycznego do 101 szpitali położniczych i ratowanie wcześniaków oraz niemowląt. Tak jak rok temu, Orkiestra zbierała też pieniądze na dzieci z wrodzonymi wadami serca. Wpływy na ten cel uzyskano ze sprzedaży 756 złotych serduszek licytowanych w studiach telewizji publicznej oraz domach aukcyjnych i hotelach.
Prasowanie pieniędzy
Najwcześniej, bo o godz. 12. 00, rozpoczęto licytację w warszawskim hotelu Marriott, gdzie zgromadzono ponad 20 serduszek oraz złotą biżuterię. Od samego początku nie szczędzono pieniędzy na szczytny cel Orkiestry i pierwsze złote serce zostało sprzedane za 48 mln złotych. Łącznie uzyskano sumę 250 mln zł. Równie zażarta licytacja towarzyszyła sprzedaży sygnetu św. Jerzego, nieoficjalnego patrona akcji oraz Owsiaka. Do rywalizacji, po wpłaceniu wadium, telefonicznie -- włączyły się także osoby pragnące zachować anonimowość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta