Nawigacja na nowych wodach
INTERNET
Netscape szuka rynków
Nawigacja na nowych wodach
P IOTR KOśCIELNIAK
Ostatnie badania rynkowe wskazują, że rynkowe udziały dwóch konkurujących ze sobą przeglądarek internetowych -- Netscape Navigator i Microsoft Internet Explorer są bardzo do siebie zbliżone. Oznacza to, że potężny Microsoft nareszcie dogania swojego niewielkiego przeciwnika.
Opublikowany w zeszłym tygodniu raport firmy Dataquest wskazuje, że do niedawna lider na rynku przeglądarek internetowych -- Navigator (Communicator) firmy Netscape oddaje część pola konkurencyjnemu produktowi Microsoft. Według tych badań, programu Navigator używa obecnie 57 proc. posiadaczy komputerów z dostępem do Internetu, natomiast Explorera aż 39 proc. osób. Dla przeglądarki Microsoftu jest to ogromny sukces, bowiem jeszcze rok temu z Explorera korzystało niespełna 20 proc. użytkowników. Analizy Dataquest opierają się na danych zebranych wśród osób wykorzystujących wyszukiwarkę sieciową Alta Vista -- obecnie jedną z najpopularniejszych. Każdego dnia odpowiada ona na pytania o zawartość sieci ok. 60 mln razy.
Z uzyskanymi w ten sposób wynikami nie zgadzają się jednak przedstawiciele Netscape, którzy argumentują, że wybór wyszukiwarki nie był najszczęśliwszy i najbardziej obiektywny. Ponadto w badaniach Dataquest wzięto...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta