Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rozwód po czesku

10 stycznia 1994 | Ekonomia | DW

Rozwód po czesku

Niepowodzenie aliansu Air France z CSA to pierwsza tego rozmiaru porażka inwestora zagranicznego w Europie Wschodniej. Kiedy Czesi negocjowali z Air France, a węgierski Malev z Włochami, wielu Polaków ubolewało, że tylko LOT nie ma amatorów. Gdy EBOR przyznał kredyt dla francusko-czeskiego joint venture, uznano, że pożyczki udzielono po kumotersku. Szefem Air France był wówczas Bernard Attali, jego brat bliźniak Jacques -- prezesem EBOR. Tymczasem cały interes nie wypalił w wyniku ogólnego kryzysu w światowym lotnictwie. Wiadomo, jednak że CSA, mimo iż zarzeka się, że teraz chce wyłącznie współpracować z bankami, będzie musiała połączyć się z którąś z innych linii lotniczych. Tak samo, jak i LOT musi znaleźć silnego partnera. Wiadomo, że do końca wieku w Europie przetrwają tylko dwie-trzy linie lotnicze. Niemożliwe, aby były to CSA, LOT i ten trzeci.

D. W.

Brak okładki

Wydanie: 164

Spis treści
Zamów abonament