Rozwód po czesku
Rozwód po czesku
Niepowodzenie aliansu Air France z CSA to pierwsza tego rozmiaru porażka inwestora zagranicznego w Europie Wschodniej. Kiedy Czesi negocjowali z Air France, a węgierski Malev z Włochami, wielu Polaków ubolewało, że tylko LOT nie ma amatorów. Gdy EBOR przyznał kredyt dla francusko-czeskiego joint venture, uznano, że pożyczki udzielono po kumotersku. Szefem Air France był wówczas Bernard Attali, jego brat bliźniak Jacques -- prezesem EBOR. Tymczasem cały interes nie wypalił w wyniku ogólnego kryzysu w światowym lotnictwie. Wiadomo, jednak że CSA, mimo iż zarzeka się, że teraz chce wyłącznie współpracować z bankami, będzie musiała połączyć się z którąś z innych linii lotniczych. Tak samo, jak i LOT musi znaleźć silnego partnera. Wiadomo, że do końca wieku w Europie przetrwają tylko dwie-trzy linie lotnicze. Niemożliwe, aby były to CSA, LOT i ten trzeci.
D. W.